Toporopa



ASPECTES GENERALS:
Nom: Toporopa
Autor (o autors): T
oporopa ha estat creat pel dissenyador de webs Sonja Snoek.
Distribuït: Per Toporopa.
Any de producció o darrera actualització: Ha estat creat l’any 2009 i s’ha actualitzat per última vegada l’any 2011.
Edat dels destinataris: Pel que fa a Educació Primària, aquest programa va destinat a Cicle Superior. Però, és una eina molt útil per tot tipus de públic, ja que com s’explica en el mateix programa, també va adreçat als adults.

CONTINGUT
Breu descripció del programa: La principal utilitat que té aquest programa és l’aprenentatge de la geografia europea, des dels països amb les seves respectives capitals, fins la zona euro, el relleu, batalles històriques, ports, etc. Aquest aprenentatge es duu a terme des del joc, que fa que aquest procés es produeixi d’una manera més significativa i també, i molt interessant, d’una manera més amena.
El programa permet escollir entre set idiomes. Cal dir que no hi ha l’opció del català.
Continguts:
- Geografia: Països, capitals, relleu, moneda, etc.
- Història: Batalles.
Funcionalitat: Comprendre, situar, localitzar, corregir, repetir, conèixer i aprendre.
Tipus d’activitat que proposa: El programa està dividit en 18 categories, països d’Europa, rius, monarquies, cadenes muntanyoses, mars, països de la Unió Europea, capitals, regions, illes, l’eurozona, llacs, banderes, ports, àrees metropolitanes, penínsules, batalles, estrets i volcans; tot referent a Europa.
L’alumne escull una de les categories que es proposen, i apareix un mapa d’Europa, amb un marcador a dalt a la dreta, on hi ha la puntuació amb els encerts. Segons la categoria, s’han de respondre les preguntes que fan, com per exemple ‘On està Andorra?’, i cal clicar en el lloc correcte. Un altre per exemple, el mapa de l’Eurozona, s’han de col·locar monedes d’un euro damunt els països que hi pertanyen.  
Ús: Individual.
Àrees curriculars relacionades:
 - Coneixement del medi natural, social i cultural.
Competències que es treballen:
-Competència social i ciutadana.
-Competència del tractament de la informació i competència digital.
-Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
Adequació al target:
Els continguts són adequats per Cicle Superior.




INTERFÍCIE:
Descripció: És una interfície molt senzilla i entenedora. Les diferents categories es estan representades amb imatges molt il·lustratives. Pel que fa pròpiament a les activitats, hi ha el mapa d’Europa, la pregunta o consigna a la part esquerra i la puntuació a la part dreta.
Estètica:
Navegació: La navegació és jerarquitzada, ja que l’alumne pot escollir entre un munt d’activitats.
Perifèrics especials: No són necessaris per aquesta aplicació.

USABILITAT:
El programa té un funcionament molt intuïtiu. Primer cal escollir l’idioma, després s’ha de clicar l’activitat i finalment, realitzar-la.
 
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema: L’alumne va veient si el que ha clicat és correcte o incorrecte, i també quants encerts ha fet. Els errors no es comptabilitzen. En aquest programa l’alumne no pot crear, per tant el grau de interactivitat és més baix.
Què permet fer a l’usuari? Bàsicament, respondre preguntes.


1 comentari:

  1. Penso que es un programa molt necessàri ja que canvia totalement la visió d'apendre aquest tipus de continguts( rius, països, capitals...)tan memoristics a través del joc.

    Molt bona aportació!

    ResponElimina