ASPECTES
GENERALS:
Nom: Toporopa
Autor (o autors): Toporopa ha estat creat pel dissenyador de webs Sonja Snoek.
Autor (o autors): Toporopa ha estat creat pel dissenyador de webs Sonja Snoek.
Distribuït: Per Toporopa.
Any de
producció o darrera actualització: Ha estat
creat l’any 2009 i s’ha actualitzat per última vegada l’any 2011.
Edat dels
destinataris: Pel
que fa a Educació Primària, aquest programa va destinat a Cicle Superior. Però,
és una eina molt útil per tot tipus de públic, ja que com s’explica en el
mateix programa, també va adreçat als adults.
CONTINGUT
Breu descripció del programa: La principal utilitat que té aquest programa és l’aprenentatge de la geografia europea, des dels països amb les seves respectives capitals, fins la zona euro, el relleu, batalles històriques, ports, etc. Aquest aprenentatge es duu a terme des del joc, que fa que aquest procés es produeixi d’una manera més significativa i també, i molt interessant, d’una manera més amena.
El programa permet escollir entre set idiomes. Cal dir que no hi ha l’opció
del català.
Continguts:
- Geografia: Països, capitals, relleu, moneda, etc.
- Història: Batalles.
Funcionalitat: Comprendre, situar, localitzar,
corregir, repetir, conèixer i aprendre.
Tipus
d’activitat que proposa: El programa està dividit en 18 categories, països d’Europa, rius,
monarquies, cadenes muntanyoses, mars, països de la Unió Europea, capitals, regions,
illes, l’eurozona, llacs, banderes, ports, àrees metropolitanes, penínsules,
batalles, estrets i volcans; tot referent a Europa.
L’alumne escull una de les categories que es proposen, i apareix un mapa
d’Europa, amb un marcador a dalt a la dreta, on hi ha la puntuació amb els
encerts. Segons la categoria, s’han de respondre les preguntes que fan, com per
exemple ‘On està Andorra?’, i cal clicar en el lloc correcte. Un altre per
exemple, el mapa de l’Eurozona, s’han de col·locar monedes d’un euro damunt els
països que hi pertanyen.
Ús: Individual.
Àrees
curriculars relacionades:
- Coneixement del medi natural, social i
cultural.
Competències
que es treballen:
-Competència social i ciutadana.
-Competència del tractament de la informació i competència digital.
-Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
Adequació al
target:
Els continguts són adequats per Cicle Superior.
INTERFÍCIE:
Descripció: És una interfície molt senzilla i entenedora. Les diferents categories es estan representades amb imatges molt il·lustratives. Pel que fa pròpiament a les activitats, hi ha el mapa d’Europa, la pregunta o consigna a la part esquerra i la puntuació a la part dreta.
Estètica:
Descripció: És una interfície molt senzilla i entenedora. Les diferents categories es estan representades amb imatges molt il·lustratives. Pel que fa pròpiament a les activitats, hi ha el mapa d’Europa, la pregunta o consigna a la part esquerra i la puntuació a la part dreta.
Estètica:
Navegació: La navegació és
jerarquitzada, ja que l’alumne pot escollir entre un munt d’activitats.
Perifèrics especials: No són
necessaris per aquesta aplicació.
USABILITAT:
El programa té un funcionament molt intuïtiu. Primer cal escollir l’idioma, després s’ha de clicar l’activitat i finalment, realitzar-la.
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema: L’alumne va veient si el que ha clicat és correcte o incorrecte, i també quants encerts ha fet. Els errors no es comptabilitzen. En aquest programa l’alumne no pot crear, per tant el grau de interactivitat és més baix.
Què permet fer a l’usuari? Bàsicament, respondre preguntes.
Penso que es un programa molt necessàri ja que canvia totalement la visió d'apendre aquest tipus de continguts( rius, països, capitals...)tan memoristics a través del joc.
ResponEliminaMolt bona aportació!